Vanliga frågor och svar:
Vår erfarenhet är att det kan vara svårt att komma till beslut om att anlita städhjälp i sitt hem. Vi vill göra det enkelt för dig och erbjuder marknadens mest prisvärdaste städning.
För att prova på hur det känns att anlita ett städföretag erbjuder vi dig en provstädning för 99 kr/tim (priset är efter RUT-avdrag och exklusive moms). Provstädningen är minst 4 timmar. Provstädningen är inte bindande för fortsatt städning, utan bara för det bokade tillfället. Efter utfört städuppdrag bestämmer du ifall du vill fortsätta med regelbunden städning eller inte.
RENA LOTUS har F-skattesedel
|
För att boka ett städning för en villa eller lägenhet behöver vi normalt en dag.
Om du har extra bråttom så kan specifika överenskommelse göras, då tillkommer vissa avgifter.
Avbokning kan göras 3 arbetsdagar innan städtillfället. Senare avbokning debiteras med 700:-. Avbokningar lämnade via telefonsvarare beaktas ej och kommer att hanteras som en sen avbokning. |
Fakturering.
|
Om ingen besiktar städningen inom utsatt tid så gäller inte nöjd kund garanti.
Om inte nyckel till fastigheten finns så debiteras en grundavgift på 700:- som kompensation för förlorad arbetstid. |
Vi är ansvarsförsäkrade och har skadan skett genom oaktsamhet från vår sida står vi givetvis för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist av information ifrån kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för det.
|
Fast belysning
Spisfläkt, ventilation Ugn, värmeskåp, ugnsplåtar och galler, spisen dras fram och det städas under och bakom. Kyl och frys, även under om det möjligt. De måste vara tömda och avfrostade innan städning påbörjas. Skåp, lådor och luckor inuti om de är tömda, gäller även besticklådor. Arbetsbänkar. |
Fast belysning
Badrumsskåp (inuti om de är tömda). Avtorkning av rör Speglar Badkar (front till ev jacuzzi demonteras och monteras av kund). Toalett Tvättställ Golvbrunn Avkalkning och rengöring av kakel och klinkers. Ventil |
Om ett fönster inte går att öppna tvättas endast insida, annars tvättas alla sidor, in- som utsida, både vid fyrsidiga och sexsidiga fönster.
Endast från april till oktober. |
Fönsterbänkar
Eluttag, strömbrytare och elskåp Väggar och tak dammas och spindelväv tas bort vid behov Fönsterkarmar Dörr och dörrkarmar Golv och golvlister Garderober (inuti, om de är tömda) Trösklar Element, även bakom |
Tvätt av väggar och tak i köket, (endast avfläckning av synliga fläckar ingår).
Borttagning av krokar efter tavlor, hyllor eller dylikt Rengöring av lösa saker som prydnadsföremål, urplockning ur skåp/lådor mm Rengöring av vattenlås (inkl. demontering och montering) Golvbehandling såsom vaxning eller polering av golv med polish Persienntvätt Hushållsmaskiner inuti (micro, tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin mm) Balkong Putsning av inglasad balkong. Samt ruta/fönster i trappa om det ej är åtkomligt Koppla ur elarmatur, lampor, tvättmaskin, diskmaskin mm Städning av garage Städning av tomt/trädgård Fönsterbleck Vindsutrymme/förråd Bortforsling av lösa saker som ska slängas. Anser du dig sakna någon punkt, vänligen kontakta oss så löser vi det. |
- Garantier och reklamationer
1-Besiktningsregler - Generellt
Vi lämnar garanti på städningen, eventuella klagomål som kan framkomma vid besiktningstillfället åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej.
Om besiktning ej utförs inom 3 dagar efter städning så beaktas ej klagomål och städningen ses som godkänd. Vi vill därför påpeka att det är bra om boende/inflyttande person eller företag kan närvara vid besiktningstillfället. Om kund själv åtgärdar fel innan EPL:s Städ & Underhåll kontaktas eller får chans till kontroll utgår ingen ersättning.
2-Besiktningsregler - Tider
Kund har 3 dagar att inkomma med reklamation. Ärenden inkomna senare än 3 dagar handläggs inte.
3-Avbokningsrelger
Kan göras 3 arbetsdagar innan städtillfället. Senare avbokning debiteras. Avbokningar lämnade via telefonsvarare beaktas ej och kommer att hanteras som en sen avbokning.
Vi lämnar garanti på städningen, eventuella klagomål som kan framkomma vid besiktningstillfället åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej.
Om besiktning ej utförs inom 3 dagar efter städning så beaktas ej klagomål och städningen ses som godkänd. Vi vill därför påpeka att det är bra om boende/inflyttande person eller företag kan närvara vid besiktningstillfället. Om kund själv åtgärdar fel innan EPL:s Städ & Underhåll kontaktas eller får chans till kontroll utgår ingen ersättning.
2-Besiktningsregler - Tider
Kund har 3 dagar att inkomma med reklamation. Ärenden inkomna senare än 3 dagar handläggs inte.
3-Avbokningsrelger
Kan göras 3 arbetsdagar innan städtillfället. Senare avbokning debiteras. Avbokningar lämnade via telefonsvarare beaktas ej och kommer att hanteras som en sen avbokning.
